10 mniej znanych funkcji Reklamy na Facebook (i dlaczego warto je używać)

Facebook ma mnóstwo funkcji na swojej platformie reklamowej, w tym precyzyjne targetowanie (za pośrednictwem danych użytkowników) oraz zautomatyzowaną pomoc, która robi kampanię reklamową skuteczną i opłacalną.

Niektóre z tych opcji są bardziej znane niż inne, co oznacza, że korzystając z nich, możesz wyprzedzić konkurencje, nawet jeżeli masz mniejszy budżet.
Następnym razem, gdy zrobisz kolejną kampanię reklamową, pomyśl o tych dziesięciu często przegapionych funkcji, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć wyniki kampanii reklamowej.]

1. Instagram i historie na instagramie

Wszyscy znają historię Instagramu – zaczął się jak startup w 2010 roku, a już w 2012 kupiony przez Facebook. Następnie Facebook zaczął oferować umieszczanie reklamy na Instagramie za pośrednictwem Power Editora i Menedżera reklam, a już teraz mamy możliwość pokazywania reklam w Historiach na Instagramie.

Facebook ułatwia tworzenie reklam na Instagramie, a ponieważ jest to stosunkowo nowa funkcja, nadal jest mało używana. W związku z tym przewaga „pierwszego ruchu”, małej ceny i możliwości targetowania pozwala uważać Instagram bardzo atrakcyjnym narzędziem.

2. Zachowania i Wydarzenia życiowe

Oprócz podstawowych elementów targetowania, jak zainteresowania i demografie, Facebook proponuje targetować reklamę na użytkowników, którzy trafiają w różne grupy według swojego zachowania w internecie. Na przykład, Facebook bardzo łatwo dzieli użytkowników na tych, kto często podróżuje, kupuje w internecie, obejrzał strony na konkretny temat lub ma jakieś wydarzenie życiowe, którym użytkownik podzielił się na Facebooku.

Dane demograficzne, zachowania i zainteresowania w reklamie Facebook

Facebook także używa danych od partnerów zewnętrznych w celu określenia zachowania użytkowników w trybie online i offline. Po dopasowaniu tych danych z profilem użytkownika Facebook umożliwia targetowanie na tego użytkownika na podstawie jego zachowania.

Targetowanie według zachowania może być niewiarygodnie potężnym narzędziem dla marek, starających się dotrzeć do odbiorców, którzy są „przygotowani” na ich ofertę.

3. Lead Ads

Reklamy dla zbioru leadów umożliwiają firmom wyświetlanie formularzy, już uzupełnionych danymi użytkownika z jego profilu na Facebook. To pozwala zainteresowanemu użytkownikowi szybko wysłać formularz do firmy bez potrzeby pisać swoje dane kontaktowe.

W niektórych przypadkach Lead Ads pokazali 4-krotne zmniejszenie kosztu za lead (CPL).

4. Pixel

Pixel Facebookowy śledzi za akcjami na stronach internetowych, jeżeli on był utworzony wcześniej. Pixel pozwala firmie zbierać dane użytkowników i profili, żeby tworzyć kampanie remarketingowe, grupy Lookalike ta inne.

Jak utworzyć Pixel Facebook

Żeby zacząć korzystać się Pixelem, wszystko, co musisz zrobić – dodać wygenerowany kod Pixela na swoją stronę – Facebook dostarcza szczegółową instrukcję dla wdrożenia. Facebook także pozwala śledzić za oddzielnymi zestawami kampanii za pomocą Power Editora.

Niektóre przykłady akcji, które mogą być śledzone – dodanie produktu do koszyka, odwiedzanie konkretnej strony, zrobienie zakupu, rejestracja ta inne.
Instalacja Pixela pozwoli Twojemu brandu zmierzyć konwersje, optymalizować kampanie reklamowe, targetowanie i otrzymanie analizy o użytkownikach Facebook, które odwiedzają Twoją stronę.

5. Niestandardowe grupy i grupy podobnych odbiorców (Lookalike)

Jak wspomniano wyżej, grupy podobnych odbiorców mogą być jedną z najbardziej skutecznych metod targetowania na Facebook.

Masz możliwość targetowania takiej grupy odbiorców, która jest podobna (mniej lub więcej) do tych odbiorców, którzy już są w Twojej bazie. Taka baza może być zebrana z bazy kontaktów lub z informacji ze strony internetowej.

Żeby stworzyć taką grupę, Facebook zestawia użytkowników z ich kontami na Facebook i generuje grupy targetowania na podstawie podobieństwa w każdym kryterium – demografia, interesy i zachowania.

Jak utworzyć grupę niestandartową Pixel FacebookGdy taka grupa zostanie określona, możesz zaczynać targetować reklamę do tej grupy, która ma podobne cechy do Twoich klientów.

6. Pokaz slajdów

Pokaz slajdów na Facebook jest podobny do reklamy filmików, które wykorzystują ruch, dźwięk, obrazki i tekst, żeby powiedzieć historię bez dużego rozmiaru pliku, czasu na przygotowanie lub prędkości internetu, która może zepsuć reklamę filmików.
Żeby stworzyć pokaz slajdów, możesz wgrać od trzech do siedmiu obrazków i wybrać długość pokazu slajdów, od 5 do 15 sekund.

Powstały pokaz slajdów odpala się automatycznie, z przejściami między slajdami, co pozwala pokazać swój produkt czy usługę nawet tym użytkownikom, które mają problem z internetem. Dla małego biznesu pokaz slajdów może być tańszy i łatwiejszy do zrobienia niż nagrywanie filmików.

7. Remarketing

Remarketing na Facebooku pozwala firmom dotrzeć do ludzi, którzy mieli jakąkolwiek interakcje z firmą na stronie.

Remarketing może być administrowany przez Facebook Pixel lub wklejanie tagu w Twoich kanałach cyfrowych. Później, reklama może się pojawić na Facebooku dla tych użytkowników, którzy spełnili określoną akcję docelową lub zobaczyli konkretne strony.

Opcje segmentacji na Facebooku także pozwalają zawierać lub wykluczać konkretne strony i domeny.

Remarketing dynamiczny może wykorzystywać możliwości Facebooka i być przydatny w kampaniach remarketingowych, takich jak opuszczenie procesu zakupu w sklepie z dużą ilością produktów. Wtedy użytkownik widzi w reklamie konkretny produkt, dla którego nie dokonał zakupu, bez potrzeby stworzenia ogłoszenia dla każdego produktu w Menedżerze reklam.

8. Wybór umiejscowienia

Reklama Facebook może się pojawić w wielu miejscach i na wielu urządzeniach. Facebook może optymalizować umiejscowienie w oparciu na efektywność i ustawione przez Ciebie cele reklamowe.

Wybór umiejscowienia reklamy na Facebook

Jednak dla każdego umiejscowienia są swoje wymogi, takie jak limit znaków i rozmiary obrazków, które mogą nie pasować dla strategii „jeden rozmiar wszędzie”.

Bardzo często jest sens segmentować kampanie (i związane teksty i obrazki) według umiejscowienia – szczególnie jeśli kwota oferty jest ustawiana ręcznie lub są ustawione cele.

Także jesteśmy w stanie zobaczyć, jakie umiejscowienie reklamy daje najlepsze wyniki.

9. Ustawienia przedziału

Jeszcze jedna zdolność Facebooka może zostać przegapiona przez Ciebie.
Ustawienia przedziału znajdują się w ‘Menedżer Reklam’ > ‘Kolumny’ > ‘Dostosuj kolumny’ > ‘Wprowadź zmiany w przedziale czasowym konwersji’.

Ustawienia przedziału na Facebook

Ustawienia przedziału są bardzo ważne, jeżeli chcemy wiedzieć zmiany w ramach czasowych naszych kampanii.

Ten poziom wiedzy jest ważny, aby rozumieć wartość Twoich konwersji, jak one się zmieniają z czasem i mieć nad nimi absolutną kontrolę.

10. Wzrost konwersji.

Wzrost konwersji pokazuje wpływ, który mają reklamy na Facebook, porównywając akcje na Facebook z zachowaniem offline.

Później wyjaśnienie od Facebook jak działa wzrost konwersji:

1) Podczas tworzenia kampanii w Facebook zostaje utworzona grupa testowa (która widzi reklamę) i grupa kontrolna (która nie widzi reklamy).

2) Reklamodawca bezpiecznie udostępnia dane konwersji swojej kampanii dla Facebook. Zazwyczaj dane pochodzą z takich źródeł, jak Pixel grup odbiorców niestandardowych, Pixel konwersji lub bezpieczne punkty sprzedaży (POS)

3) Facebook określa dodatkowy wzrost, generowany z kampanii porównywając konwersje w grupie testowej i kontrolnej.

4) Wyniki badania są dostępne w Menedżerze reklam.

Wzrost liczby konwersji może pomóc Ci zrozumieć prawdziwy wpływ Twojej reklamy poza standardowymi narzędziami analityki społecznościowej, dzięki którym jest ciężko określić rzeczywisty wpływ reklamy dla większych celów biznesowych.

Podsumowanie

Facebook ma mnóstwo funkcji dla swojej platformy reklamowej, a ogromna liczba opcji może prowadzić do przegapionych możliwości. Mam nadzieję, że za pomocą tej listy znajdziesz dla Siebie nowe narzędzia, które pomogą ci udoskonalić działania marketingowe na Facebooku, a nawet znaleźć jeszcze więcej narzędzi, które nie zostały wypisane.

Spodobał Ci się wpis?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Czytaj więcej

Close Menu