3 trendy digital marketingu 2019 roku

Nie jest tajemnicą, że marketing internetowy rozwija się w szalonym tempie. Technologie, o których rok temu wiedzieli tylko nieliczni, już dzisiaj są dostępni każdemu z nas, a firmy, tworzące innowacyjne narzędzia i produkty pojawiają się każdego dnia.

Bez względu na to, że do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, uważam, że teraz jest ten czas, aby zacząć planować strategię marketingową dla swojego biznesu na kolejny.
W tym celu opisałem dziś 3 główne, moim zdaniem, trendy marketingu, które będą mieli ogromny wpływ na branżę w 2019 roku.

Więc zaczynamy!

1. Zaufanie

Przykro o tym mówić, z każdym dniem coraz więcej osób przestaje ufać tradycyjnej reklamie i marketingu, więc zaufanie oraz nawet gorzka prawda stają się głównym kluczem do serca klienta, oraz jego portfela.

Ponad 86% konsumentów przyznało, że zaufanie do firmy jest jednym z głównych czynników wyboru brandu do współpracy albo produktu do zakupów. Ta liczba jest jeszcze większa wśród pokolenia milenialsów. Od momentu, w którym ludzie zaczęli bardziej ufać innym ludziom niż markom, influenser marketing zaczął rozwijać się w niesamowitym tempie.

Coraz więcej osób korzysta z Adblocka, a ci, którzy tego nie robią – po prostu nie zwracają uwagi na reklamę – ich podświadomość zaczęła filtrować hasła reklamowe i kolorowe banery. Cena reklam na Facebooku rośnie skokowo, firmy, które nie zbudowali społeczności wokół swojego brandu teraz nie wiedzą, w jaki sposób zacząć reklamować się online nie wydając masę pieniędzy. I to w tym samym czasie, gdy autentyczne, prawdziwe treści, publikowane przez naszych przyjaciół, influenserów oraz brandów, którym ufamy nie mijają nas.

Jedną z najlepszych firm idealnie wdrażających strategię User Generated Content, czyli treści, tworzone przez użytkowników, jest firma Go Pro. Codziennie publikuje się ponad 5000 filmów z hashtagiem #GoPro.

Jak udaje im się osiągać taki wynik?

Podczas gdy ich konkurenci próbują sprzedawać swoje kamery, mierząc się ilością megapikseli oraz nową lepszą stabilizacją obrazu, cały marketing Go Pro jest skierowany na wezwanie do dążenia do celu oraz życia pełnią życia. Ludzie to kochają. Ludzie chcą brać w tym udział.

Zastanów się, w jaki sposób możesz wdrożyć coś takiego w swoim biznesie?

W jaki sposób możesz zmotywować swoich klientów do dzielenia się w sieciach społecznościowych swoimi odczuciami od współpracy z Twoją firmą.

2. Sztuczna inteligencja

O sztucznej inteligencji mówią teraz wszyscy. Porozmawiajmy i my. Bez względu na to, że do pojawienia prawdziwej sztucznej inteligencji jest jeszcze daleko, jej pierwsze oznaki możesz zauważyć w codziennym życiu.

Najbardziej rozpowszechnioną formą sztucznej inteligencji są chatboty, które pomagają firmom z obsługą klienta, sprzedażą i innym, nie tracąc na nich zbyt dużo pieniędzy i czasu.

Chatboty są szybsze od ludzi, tańsze od ludzi i często bardziej przyjemne w rozmowach. Mogą pracować 24/7, mogą integrować się z Twoją stroną www i dawać klientom to, czego chcą, tam, gdzie chcą.

Ponadto zbierają informację o Twoich klientach, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć, kto faktycznie kupuje od ciebie i ulepszyć swoje działania marketingowe.

Co możesz zrobić już dzisiaj?

Wdróż chatbota na Facebooku dla swojej firmy.

3. Wyszukiwanie głosowe

Moim zdaniem, wyszukiwanie za pomocą głosu jest jednym z najważniejszych trendów przyszłości. Według danych Google prawie 1/3 z 3.5 miliarda wyszukiwań dziennie wykonuje się za pomocą głosu. To o 10% więcej niż na początku roku.

Wraz z erą smartfona, dostaliśmy nie tylko możliwość natychmiastowego dostępu do internetu, ale także asystentów głosowych. Siri, Cortana, Alexa i Google Now robią coraz więcej roboty za nas – teraz nie musimy już pisać słowa kluczowe w wyszukiwarce – możemy po prostu zapytać.

Co to oznacza dla marketingu oraz jak zacząć wdrażać wyszukiwanie głosowe w swojej firmie?

Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z wyszukiwania głosowego za pomocą np. Siri to na pewno zauważyłeś, że w przeciwieństwie do Google, zwykle Siri daje Ci 1 – 5 wyników wyszukiwania. A teraz wyobraź sobie, że Twoja firma pojawi się w topie – Twój CTR wyrośnie niesamowicie. Warto więc już teraz zacząć myśleć o SEO dla wyszukiwań głosowych. Taka sobie Voice Search Optimization.

Spodobał Ci się wpis?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Czytaj więcej

Close Menu