6 lekcji z optymalizacji konwersji od „Gry o Tron”

„Fenomen światowy”, o którym cały czas słychać w sieciach społecznościowych. Najczęściej pobierany serial na świecie „Gra o tron” i HBO mogą nauczyć nas rzeczom, które dotyczą… Marketingu internetowego! Jeśli jesteś zainteresowany w optymalizacji konwersji Twojej strony i zwiększeniu dochodów, te lekcje z życia bohaterów przydadzą Ci się.

1. Nic nie wiesz

„Nic nie wiesz Jonie Snow”… wyraz, który pamiętają wszyscy tak samo, jak i para Ygritte i John Snow. Oprócz ich mistrzostwa w pokusie te 2 bohatery – dobry przykład sprawdzenia hipotez: zacząwszy jak rywali i skończywszy jak zakochani. Oni nie wahali się zakwestionować niektóre założenia, żeby zrozumieć, że są sojusznikami. Bez wątpliwości mądra decyzja, która jest fundamentem w optymalizacji konwersji: w marketingu internetowym umiejętność kwestionować swoje założenia i nie skupiać się tylko na jednej hipotezie jest bardzo ważne. Inaczej bardzo łatwo możesz stać ofiarą swojego własnego doświadczenia. Internet cały czas się zmienia i żeby nie zostać z tylu od trendów, które się ciągle zmieniają, musisz codziennie uczyć się czegoś nowego.

Optymalizując Twój landing lub stronę, staraj się ciągle myśleć o oczekiwaniach Twojego potencjalnego klienta, a nie tylko o swoich pomysłach, – i zawsze, zawsze, testuj hipotezy.

2. Ufaj statystyce, a nie opiniom

Bardzo atrakcyjnie jest zaufać swojej pewności i podążyć za pozytywnymi założeniami, które obiecują Ci potrzebne wyniki, nawet nie stawiąc przed sobą zadanie analizy danych. Tym bardziej, kiedy takie propozycje idą od hipnotyzującej czerwonej wiedźmy!
Przykład Stannisa ma stać przykładem dla nas wszystkich: niewolnik niesprawdzonych prognoz Melisandre’y, on zaczął walkę z Ramsay i jego armią, nie licząc się ze statystyczną niemożliwością zwycięstwa przez swoje nieliczne wojsko.
Nie popełniaj tego błędu: nie chcesz być Stannisem w kwestii optymalizacji konwersji! Nie podejmuj pośpiesznych decyzji z Twoich testów, zanim upewnisz się w ich wartości statystycznej (mam na myśli to, że one odpowiadają właściwym kryteriom, żeby uważać się za poufne i precyzyjne rezultaty testów). Twoje hipotezy o polepszeniu Twojego landingu muszą bazować się na rzeczywistości, a nie na optymistycznych prognozach.

Czytaj także: Marketing wchodzący według Franka Underwooda: Czego może nas nauczyć bohater serialu „House of Cards”

3. Twój landing ma mieć wiele „twarzy”

W tym roku Bóg o Wielu Twarzach ma być Twoją inspiracją w optymalizacji: z wybuchem na rynku urządzeń mobilnych, responsywność – klucz do tego, żeby nie stracić swoich odwiedzających. Twoja strona ma być całkowicie dostosowana do urządzeń mobilnych i mieć wiele „twarzy”, które mogą być potrzebne (o tym doskonale wie Jagen H’ghar!). Tak w 2015 roku wykorzystanie urządzeń mobilnych przewaliło ten sam wskaźnik dla komputerów personalnych i laptopów (wg badań Communications Market na Ofcom w 2015 roku). Jeśli twój landing niewłaściwie wygląda na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych, możesz stracić dużą część ruchu potencjalnego.

4. Nie rezygnuj ze swoich pomysłów za wcześnie

Masz pomysł na to, jak ulepszyć coś na Twojej stronie, testujesz ją, rezultaty okazują się nie tak drastyczne, jak oczekiwałeś, i rezygnujesz… Popełniasz błąd! Naśladuj podejście rodu Greyjoy: „to, co martwe, umrzeć nie może”.
Ważne jest pamiętać, że każdy test dotyczy same tych stron, grup docelowych i okresów czasowych, dla których go tworzyłeś. Kiedy sprawa dochodzi do optymalizacji wskaźnika konwersji, kontekst – jest najważniejszy! To znaczy, jeżeli pomysł nie przynosi rezultatu przy pierwszych testach, to jeszcze nie mówi o tym, że ten pomysł jest zły. Być może on był wykorzystany w niewłaściwym kontekście. Dlatego test, który nie nie pokazuje bardzo dobrych wyników na stronie głównej, może pokazać świetne wyniki na stronie produktu, albo, twój pomysł może być bardziej efektywna w innej porze roku, lub jeśli będzie skierowana na inną geolokalizację i tak dalej.

Optymalizacja konwersji - Gra o Tron

Czytaj także: 10 skutecznych sposobów na optymalizacje konwersji dla zwiększenia sprzedaży

5. Bądź świadomy tego, co się dzieje

Kto lepiej niż Varys może nauczyć nas być świadomym tego, co się dzieje? Dzięki jego „małym ptaszkom” Master nad szeptaczami jest świadomy tego, co się dzieje.
Kiedy sprawa dotyczy optymalizacji, masz własnych „małych ptaszek” w postaci zachowania Twoich użytkowników i narzędzi analitycznych: danych statystycznych, map cieplnych, map scrollingu i innych. Ta informacja pokaże Ci, w jaki sposób Twoje użytkownicy wykorzystują Twój landing, gdzie spotykają się z trudnościami, jakie elementy przyciągają ich uwagę i tak dalej. To wszystko pozwoli Ci znaleźć najlepszy szlak dla optymalizacji Twojej strony.

6. Nie warto niedoceniać nowicjuszy na polu walki

Póki wszyscy starają się zawojować Żelazny Tron, na scenie pojawia się nowy rywal, którego wielu ignorują i niedoceniana teraz, ale który będzie miał duże znaczenie w walce: Biali Wędrowcy. Nie wyłączone, że w podobny sposób (oczywiście, mniej krwiożerczy) w najbliższym czasie pojawi się nowe narzędzie w obszarze optymalizacji: bądź czujny!

Spodobał Ci się artykuł?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Czytaj więcej

Marketing

3 trendy digital marketingu 2019 roku

Nie jest tajemnicą, że marketing internetowy rozwija się w szalonym tempie. Technologie, o których rok temu wiedzieli tylko nieliczni, już dzisiaj są dostępni każdemu z nas, a firmy, tworzące innowacyjne narzędzia i produkty pojawiają się każdego dnia.

Bez względu na to, że do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, uważam, że teraz jest ten czas, aby zacząć planować strategię marketingową dla swojego biznesu na kolejny.
W tym celu opisałem dziś 3 główne, moim zdaniem, trendy marketingu, które będą mieli ogromny wpływ na branżę w 2019 roku.

CZYTAJ WIĘCEJ »
Close Menu