Elon Musk, Mark Zuckerberg i inni o sukcesie przedsiębiorcy

Bycie przedsiębiorcą jest jak posiadanie dziecka: nikt nie widzi bólu, nudności i bezsennych nocy, które doprowadziły do powstania prosperującego biznesu, ale wszyscy są zaskoczeni wynikami.

I uważaj się za szczęśliwego, jeśli wystarczy dziewięciu miesięcy, aby dać firmie życie. Wielu przedsiębiorców inwestuje w to lata — a nawet dziesięciolecia.

Czy masz to w sobie? Dowiedz się, czytając wskazówki od najlepszych.

Cecha #1: Ty wierzysz w coś większego.

Istnieje wiele złych powodów, dla których można założyć firmę. Ale jest tylko jeden dobry, uzasadniony powód, i myślę, że wiesz, co to jest. To zmienić świat„

– Phil Libin, współzałożyciel Evernote

Tłumaczenie: kiedy przedsiębiorcy tracą mnóstwo czasu, ciągle popełniają błędy, a nieliczone ludzie mówią „nie” na ich ofertę  – warto mieć coś więcej, niż pragnienie pieniędzy. Wiesz swoje „dlaczego”? Jeśli nie, nie jesteś gotowy.

 

Cecha #2: Jesteś wystarczająco silny, żeby ignorować dobre wskazówki

Kiedy okażesz się w sytuacji, w której musisz dokonać istotnej zmiany kierunku, w którym idziesz, ludzie będą wskazywać na ryzyko tej decyzji. Jeśli jesteś w stagnacji i nie wprowadzasz tych zmian, masz gwarancję, że się nie uda„

– Mark Zuckerberg, CEO Facebook

Tłumaczenie: Przedsiębiorcy muszą być gotowi myśleć I działać niezależnie. Jeśli pomysł zrobienia wielkich „skoków” nie zachwyca – odkurz swoje CV i idź pracować.

Cecha #3: Kiedy wątpisz – działasz

„Cecha krytyczna – podnieść dupę i zrobić coś. Wielu ludzi ma pomysły, ale jest niewielu tych, którzy zdecydują się coś z nimi zrobić. Nie jutro. Nie w przyszłym tygodniu. Dzisiaj. Prawdziwy przedsiębiorca jest wykonawcą, a nie marzycielem”

– Nolan Bushnell, założyciel Atari Inc.

Tłumaczenie: nie masz żadnych korzyści będąc dynamicznym rozwiązywaczem problemów, jeśli nie możesz wdrożyć swoich pomysłów. Na ścianie głównej siedziby Facebook jest napisana mantra: „Zrobione lepiej niż doskonałe”. Działanie jest lepsze niż bierność. Utwórz dynamikę i iteruj ją po drodze.

Cecha #4: Jesteś skoncentrowany

„Nie mów nikomu o swoim pomyśle, dopóki nie zainwestujesz tyle, że nie cofniesz. Ta chwila koncepcji jest najbardziej wrażliwa – jeden negatywny komentarz może cię zepchnąć kursu” – Sara Blakely, założyciel, Spanx

Tłumaczenie: Skuteczni przedsiębiorcy nie pozwalają sobie zejść z toru przez to, co inni myślą. Światowe idee nie są tworzone przez komisję. Wykorzystaj swoje cele, aby zachować motywację.

Cecha #5: Zawsze jesteś gotowy do porażki

„Jeśli coś jest bardzo ważne dla Ciebie – powinieneś spróbować, nawet jeżeli porażka jest najbardziej prawdopodobnym wynikiem”

– Elon Musk, współzałożyciel i dyrektor generalny Tesla Inc.

Tłumaczenie: Bez krótkotrwałych awarii nie byłoby długoterminowych sukcesów. Aby stać się skutecznym przedsiębiorcą, musisz przejść przez te porażki – to Cię rozczaruje. Kiedy sprawy nie idą tak dobrze, przypomnij sobie, że Harry Potter został odrzucony przez wydawców kilkanaście razy a Tesla – firma, o wartości ponad $40 miliardów – rozpoczęła budowę samochodów elektrycznych w 2003 roku, ale nie sprzedała żadnego do 2008 roku.

Cecha #6: Otaczasz się zespołem rywali

„Najszybszym sposobem na zmianę siebie jest spędzanie czasu z ludzmi, którzy są już takimi, jakim chcesz być”

– Reid Hoffman, współtwórca LinkedIn

Tłumaczenie: Łatwo jest zdobyć zaufanie tych ludzi, które są słabsze od Ciebie. Ale skuteczne przedsiębiorcy nie zatrudniają takich; oni zatrudniają albo współpracują z silniejszymi od Siebie, żeby cały czas się rozwijać. Ważne jest codziennie przychodzić do członków zespołu, którzy rozwijają Twój biznes codziennie, a nie tych, którzy po prostu zajmują miejsce. Jak powiedział Musk „Zwracaj uwagę na negatywne opinie i walcz o nie, szczególnie od znajomych. Prawie nikt tego nie robi, a to jest bardzo pomocne”.

Cecha #7: Wolisz czekać. I czekać. I czekać

“Timing, wytrwałość I dziesięć lat starań sprawią, że będziesz wyglądać jak ktoś, kto osiągnął sukces w ciągu jednej nocy”

– Biz Stone, założyciel Twitter

Tłumaczenie: Prawdziwe historie sukcesu „w jedną noc” są rzadkie, a kiedy się zdarzają – te biznesy często nie mają sił, żeby przetrwać. Miesiące i lata poświęcone na budowę silnego fundamentu i opanowanie rosnących problem i porażek opłaci się, jeśli będziesz cierpliwym. Ci, którzy poświęcają czas, ewoluują od przedsiębiorców do założycieli.

Spodobał Ci się artykuł?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Czytaj więcej

Marketing

3 trendy digital marketingu 2019 roku

Nie jest tajemnicą, że marketing internetowy rozwija się w szalonym tempie. Technologie, o których rok temu wiedzieli tylko nieliczni, już dzisiaj są dostępni każdemu z nas, a firmy, tworzące innowacyjne narzędzia i produkty pojawiają się każdego dnia.

Bez względu na to, że do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, uważam, że teraz jest ten czas, aby zacząć planować strategię marketingową dla swojego biznesu na kolejny.
W tym celu opisałem dziś 3 główne, moim zdaniem, trendy marketingu, które będą mieli ogromny wpływ na branżę w 2019 roku.

CZYTAJ WIĘCEJ »