Elon Musk, Mark Zuckerberg i inni o sukcesie przedsiębiorcy

Bycie przedsiębiorcą jest jak posiadanie dziecka: nikt nie widzi bólu, nudności i bezsennych nocy, które doprowadziły do powstania prosperującego biznesu, ale wszyscy są zaskoczeni wynikami.

I uważaj się za szczęśliwego, jeśli wystarczy dziewięciu miesięcy, aby dać firmie życie. Wielu przedsiębiorców inwestuje w to lata — a nawet dziesięciolecia.

Czy masz to w sobie? Dowiedz się, czytając wskazówki od najlepszych.

Cecha #1: Ty wierzysz w coś większego.

Istnieje wiele złych powodów, dla których można założyć firmę. Ale jest tylko jeden dobry, uzasadniony powód, i myślę, że wiesz, co to jest. To zmienić świat„

– Phil Libin, współzałożyciel Evernote

Tłumaczenie: kiedy przedsiębiorcy tracą mnóstwo czasu, ciągle popełniają błędy, a nieliczone ludzie mówią „nie” na ich ofertę  – warto mieć coś więcej, niż pragnienie pieniędzy. Wiesz swoje „dlaczego”? Jeśli nie, nie jesteś gotowy.

 

Cecha #2: Jesteś wystarczająco silny, żeby ignorować dobre wskazówki

Kiedy okażesz się w sytuacji, w której musisz dokonać istotnej zmiany kierunku, w którym idziesz, ludzie będą wskazywać na ryzyko tej decyzji. Jeśli jesteś w stagnacji i nie wprowadzasz tych zmian, masz gwarancję, że się nie uda„

– Mark Zuckerberg, CEO Facebook

Tłumaczenie: Przedsiębiorcy muszą być gotowi myśleć I działać niezależnie. Jeśli pomysł zrobienia wielkich „skoków” nie zachwyca – odkurz swoje CV i idź pracować.

Cecha #3: Kiedy wątpisz – działasz

„Cecha krytyczna – podnieść dupę i zrobić coś. Wielu ludzi ma pomysły, ale jest niewielu tych, którzy zdecydują się coś z nimi zrobić. Nie jutro. Nie w przyszłym tygodniu. Dzisiaj. Prawdziwy przedsiębiorca jest wykonawcą, a nie marzycielem”

– Nolan Bushnell, założyciel Atari Inc.

Tłumaczenie: nie masz żadnych korzyści będąc dynamicznym rozwiązywaczem problemów, jeśli nie możesz wdrożyć swoich pomysłów. Na ścianie głównej siedziby Facebook jest napisana mantra: „Zrobione lepiej niż doskonałe”. Działanie jest lepsze niż bierność. Utwórz dynamikę i iteruj ją po drodze.

Cecha #4: Jesteś skoncentrowany

„Nie mów nikomu o swoim pomyśle, dopóki nie zainwestujesz tyle, że nie cofniesz. Ta chwila koncepcji jest najbardziej wrażliwa – jeden negatywny komentarz może cię zepchnąć kursu” – Sara Blakely, założyciel, Spanx

Tłumaczenie: Skuteczni przedsiębiorcy nie pozwalają sobie zejść z toru przez to, co inni myślą. Światowe idee nie są tworzone przez komisję. Wykorzystaj swoje cele, aby zachować motywację.

Cecha #5: Zawsze jesteś gotowy do porażki

„Jeśli coś jest bardzo ważne dla Ciebie – powinieneś spróbować, nawet jeżeli porażka jest najbardziej prawdopodobnym wynikiem”

– Elon Musk, współzałożyciel i dyrektor generalny Tesla Inc.

Tłumaczenie: Bez krótkotrwałych awarii nie byłoby długoterminowych sukcesów. Aby stać się skutecznym przedsiębiorcą, musisz przejść przez te porażki – to Cię rozczaruje. Kiedy sprawy nie idą tak dobrze, przypomnij sobie, że Harry Potter został odrzucony przez wydawców kilkanaście razy a Tesla – firma, o wartości ponad $40 miliardów – rozpoczęła budowę samochodów elektrycznych w 2003 roku, ale nie sprzedała żadnego do 2008 roku.

Cecha #6: Otaczasz się zespołem rywali

„Najszybszym sposobem na zmianę siebie jest spędzanie czasu z ludzmi, którzy są już takimi, jakim chcesz być”

– Reid Hoffman, współtwórca LinkedIn

Tłumaczenie: Łatwo jest zdobyć zaufanie tych ludzi, które są słabsze od Ciebie. Ale skuteczne przedsiębiorcy nie zatrudniają takich; oni zatrudniają albo współpracują z silniejszymi od Siebie, żeby cały czas się rozwijać. Ważne jest codziennie przychodzić do członków zespołu, którzy rozwijają Twój biznes codziennie, a nie tych, którzy po prostu zajmują miejsce. Jak powiedział Musk „Zwracaj uwagę na negatywne opinie i walcz o nie, szczególnie od znajomych. Prawie nikt tego nie robi, a to jest bardzo pomocne”.

Cecha #7: Wolisz czekać. I czekać. I czekać

“Timing, wytrwałość I dziesięć lat starań sprawią, że będziesz wyglądać jak ktoś, kto osiągnął sukces w ciągu jednej nocy”

– Biz Stone, założyciel Twitter

Tłumaczenie: Prawdziwe historie sukcesu „w jedną noc” są rzadkie, a kiedy się zdarzają – te biznesy często nie mają sił, żeby przetrwać. Miesiące i lata poświęcone na budowę silnego fundamentu i opanowanie rosnących problem i porażek opłaci się, jeśli będziesz cierpliwym. Ci, którzy poświęcają czas, ewoluują od przedsiębiorców do założycieli.

Spodobał Ci się wpis?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Czytaj więcej

Close Menu