Instagram wypuści oddzielną aplikacje dla eCommerce – czego można oczekiwać przedsiębiorcom

Według informacji od The Verge, Instagram planuje zrobienie nowej aplikacji dla robienia zakupów na swojej platformie – IG Shopping. Z jego pomocą użytkownicy będą mogli przeglądać oraz kupować towary, a sprzedawcy integrować systemy płatności oraz CRM.

Jakim będzie IG Shopping oraz co o nim myślą eksperci – czytaj w tym materiale.

Czego można oczekiwać od IG Shopping

Ponad 25 mln firm ma swój profil na instagramie, 2 mln z nich aktywnie kupują reklamę na platformie. Przedstawiciele sieci społecznościowej na razie nie komentują IG Shopping, ale, według danych ze sprawdzonych źródeł, głównym celem aplikacji jest pozyskać więcej biznesów na platformę.
Założyciel digital agencji Wdrazaj.pl Władek Denisow uważa, że IG Shopping będzie dostosowany do sprzedawców w pierwszej kolejności: „Nikt nie będzie pobierał oddzielną aplikację, żeby po prostu kupić coś na Instagramie. Najprawdopodobniej elementy sklepu pojawią się w głównej aplikacji Instagram, a IG Shopping pozwoli sprzedawcom obsługiwać zamówienia, płatności, pracować z klientami”.

Tak będzie wyglądać integracja IG Shopping z Instagram

Tak będzie wyglądać integracja IG Shopping z Instagram

 

Analogicznie z IGTV: jeśli chcesz oglądać, zostawić like i komentarz, wystarczy korzystać z Instagrama. Jeśli chcesz publikować filmiki – pobieraj oddzielną aplikację.

„Nie ma sensu przekierowywać użytkowników pomiędzy aplikacjami. To jest bardzo skomplikowany segment w lejku sprzedażowym, na którym odpadnie duży procent potencjalnych klientów

Przysłowiowo, latem 2018 roku sieć społecznościowa dodała narzędzie, które pozwala dodawać produkty w stories. Słynne marki, takie jak Louis Vuitton i The Kooples, uzyskali możliwość dodawać do swoich publikacji specjalny znaczek, przy kliknięciu w który pojawiała się dodatkowa informacja o produkcie.

Główne problemy Instagram jako narzędzia do biznesu

Większość przedsiębiorców skarży się na Direct jako główny kanał komunikacji na Instagramie. Gdy ktoś po raz pierwszy pisze do sklepu, jego wiadomość trafia do zakładki „Zapytania”. Manager może nie od razu zobaczyć powiadomienie i odpowiedzieć klientowi nawet po kilku dniach. Ludzie nie chcą tyle czekać i sklep traci potencjalnego klienta.

Jeśli w sklepie jest więcej niż 100 produktów, publikować każdy z nich w swoim profilu albo pokazywać wszystkie w swoich stories nie ma sensu: Można promować 10-20 najbardziej popularnych produktów, zwracając uwagę, że na stronie internetowej wybór jest o wiele większy.

Jeszcze jeden przykład IG Shopping

Jeszcze jeden przykład IG Shopping

 

Jeśli Instagram doda możliwość kupować produkty od razu z profilu jak w zwykłym sklepie (przycisk „Kup”, formularz dla pozyskiwania danych klienta, zamówienie kontaktu przez telefon…), zainteresowanie platformą wśród sprzedawców i firm wyrośnie o kilkaset procent . Dlatego że w tym momencie platforma będzie oferować biznesom pełny cykl interakcji z klientami.

Warto też zaznaczyć, że ludzie nie przychodzą do Instagrama po zakupy, lecz po treści wizualne. Ważne, żeby ta sieć społecznościowa nie przekształciła się w marketplace z mnóstwem reklamy, a właściciele sklepów pamiętali, co trzeba robić dla utrzymywania zasięgów organicznych.

Spodobał Ci się artykuł?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Czytaj więcej

Marketing

3 trendy digital marketingu 2019 roku

Nie jest tajemnicą, że marketing internetowy rozwija się w szalonym tempie. Technologie, o których rok temu wiedzieli tylko nieliczni, już dzisiaj są dostępni każdemu z nas, a firmy, tworzące innowacyjne narzędzia i produkty pojawiają się każdego dnia.

Bez względu na to, że do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, uważam, że teraz jest ten czas, aby zacząć planować strategię marketingową dla swojego biznesu na kolejny.
W tym celu opisałem dziś 3 główne, moim zdaniem, trendy marketingu, które będą mieli ogromny wpływ na branżę w 2019 roku.

CZYTAJ WIĘCEJ »
Close Menu