Landing page – strona docelowa, głównym celem, której jest konwersja odwiedzających w klientów. To tak zwana „strona ląndowania”, na której jest tylko dwie opcji – dokonać akcję docelową lub opuścić witrynę.
Pierwsza rzecz, którą musi zrozumieć potencjalny klient, gdy trafia na taką stronę, nawet jeżeli 30 lat leżał w komie – co on tu robi i co najważniejsze, dlaczego musi zostać.
Udowodniono, że w pierwszej kolejności wzrok człowieka pada na lewy górny róg strony — używamy go dla odpowiedzi na pytania użytkownika.
Więc pomyśl nad tytułem i podtytułem.
Utwórz taką unikalną propozycję, w której od razu widać korzyść. Upewnij się, że dodajesz słowo kluczowe, które wykorzystujesz dla reklamy strony.
Poziom zaawansowany: Dostosuj nagłówek do zapytania z przeglądarki za pomocą kontentu dynamicznego.
Oprócz tytułu i podtytułu na pierwszym ekranie strony musi się znajdować formularz dla wprowadzenia danych użytkownika dla dokonania akcji docelowej – zostawienia wniosku, zamówienia itp.
Formularz musi być:
- Widoczny
- Czytelny
- Zawierać nie więcej niż 3 pola do uzupełnienia (imię, telefon, adres e-mail). Każde dodatkowe pole zmniejsza konwersję
- Zawierać przycisk z wyzwaniem do działania („zostaw wniosek”, „kup”, „zarejestruj się”).
Nie zapominaj o dane kontaktowe. Zostaw w prawym górnym rogu numer kontaktowy lub przycisk z zamówieniem kontaktu.
Jak mówiłem, główny cel strony docelowej – konwersja, którą musi dokonać użytkownik. Dlatego on musi bezproblemowo przeczytać niezbędną dla siebie informację i zostawić wniosek. Im więcej niepotrzebnych treści i dodatkowego wyboru, tym mniej prawdopodobnie użytkownik dokona akcję docelową.
Landing page nie jest:
- Szansą szczegółowo opisać wszystko, co trzeba wiedzieć na temat Twojej oferty. Użytkownik powinien dostać to, co szuka natychmiast.
- Kolejną okazją narzucić produkt. Strona lądowania jest tym, co często sprawia pierwsze wrażenie (w niektórych przypadkach ostatnie).
- Strona, wykonana raz i na zawsze. Strona docelowa musi się zmieniać i ewoluować, o ile wymaga tego rynek. Praca nad dobrą stroną docelową musi być nieustanna. Ciągle musisz ją badać, testować i dostosowywać zgodnie z analityką, celami i grupami odbiorców.
Jedna strona lądowania – jedno słowo kluczowe
Dlaczego tak?
Dlatego, że użytkowniki internetu „skanują”, a nie czytają. Oni po prostu nie mają czasu, aby przeczytać wszystko, co tak długo pisałeś. Pragnienie każdego odbiorcy – spojrzeć raz na stronę i natychmiast ocenić, czy strona spełnia oczekiwania.
A jakie oczekiwania?
„Kursy angielskiego”, a nie „kursy języków obcych”
„Gra na gitarze”, a nie „gra na instrumentach muzycznym”
Jeszcze kilka ważnych elementów landing page:
- Promocja
Dodatkowa unikalna oferta. Nie musi to być rabat, możesz oferować dodatkowe bezpłatne kursy, warsztaty, konsultacje – wszystko, co ma wartość dla użytkownika. - Licznik
Liczniki jeszcze działają, jeżeli poprawnie je wykorzystasz. Licznik musi pokazać, że Twoja dodatkowa oferta jest ograniczona w czasie i zachęca odwiedzających do zwiększenia współczynnika konwersji. - Sekcja zaufania społecznego – krótkie fakty o firmie, certyfikaty, grafiki – wszystko, co dodaje wartość do Twojej oferty.
- Gwarancje
Zwrot pieniędzy, gwarancja wyniku – wszystko, co zamyka znaczący sprzeciw. - Opinie
Fałszywe opinie zawsze widać. Dlatego lepiej nie dodawać je w ogóle, jeżeli nie masz.
Rynek się rozwija, więc strony lądowania wkrótce będą jednym z niezbędnych narzędzi marketingu internetowego. Mam dla Ciebie pytanie – czy chcesz wejść w ten rynek, teraz gdy Twoje konkurenci jeszcze nie wiedzą o stronach lądowania i wykorzystać ich potencjał na 100%?