Zmiany w Google Analytics i AdBlocker w Chrome

W tym tygodniu Google opublikował zestaw małych, ale istotnych zmian w Analytics i Chrome, które będą mieli dość duży wpływ na internet marketing.

Pierwsza aktualizacja dotyczy Google Analytics – ulubionego narzędzia do analityki danych strony internetowej. Czeka go seria udoskonaleń, które są skoncentrowane na łatwiejszym użyciu Analytics, w tym nowej strony głównej, którą już wkrótce możemy zobaczyć po zalogowaniu na konto.

Zmiany w Google Analytics i AdBlocker w Chrome

Wyjaśnienia od Google

Strona główna w Google Analytics zawiera teraz najważniejsze aspekty obecności firmy w sieci. Oto kilka ważnych elementów:

• Teraz możemy widzieć fragmenty z zestawionych raportów Google Analytics, w tym dane w czasie rzeczywistym, z prostymi elementami sterującymi.

• Każdy fragment danych jest podpisany prostym pytaniem, jak na przykład „Kiedy użytkownicy odwiedzają stronę?” lub „Skąd przychodzą Twoi użytkownicy?”

• Chcesz wiedzieć więcej? Najedź na dowolny fragment danych, aby uzyskać więcej informacji lub przeanalizować odpowiednie raporty pod linkiem na każdej z kart.

• Strona główna jest automatycznie konfigurowana na podstawie ustawień – na przykład, jeśli masz Cele lub e-commerce, strona zostanie odpowiednio zmieniona.

Czyli nowy interfejs ułatwia odbiór wyświetlanych danych, a także podkreśli odpowiednie opcje ułatwiające nawigacje w raportach, których potrzebujesz. Wszystkie istniejące narzędzia Analytics pozostaną, chociaż niektóre będą dostępne w inny sposób – zajmie trochę czasu, żeby zorientować się i znaleźć te dane, do których już jesteś przyzwyczajony.

Zmiany w Google Analytics i AdBlocker w Chrome

Ponadto Google ułatwia znalezienie najczęściej używanych narzędzi i przewodników w nowej karcie „Discover”, która znajduje się na pasku nawigacji po lewej stronie.

Google informuje, że te aktualizacje zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom w ciągu najbliższych kilku tygodni, więc jeśli nie zobaczysz zmian już dzisiaj – nie przejmuj się.

Blokowanie reklamy w Google Chrome

Pomówimy o bardzo ważnym temacie, a mianowicie o blokowaniu reklamy w Google Chrome.

Zmiany w Google Analytics i AdBlocker w Chrome

Jak pisze The New York Times, Ad Blocker Googl’a będzie włączony domyślnie i będzie filtrować „pewne typy reklamy internetowej, która jest powodem złych doświadczeń użytkowników podczas poruszania się po internecie”.

„Niedopuszczalne typy reklam to te, które zostały ostatnio określone przez ‘Coalition for Better Ads’, (grupę branżową, która wydała w marcu listę standardów reklamowych). Zgodnie z tymi standardami formaty reklam, takie jak pop-up’y, automatyczne wyświetlanie reklam wideo z dźwiękiem i „prestiżowe” reklamy z licznikami odliczania są uważane „poniżej progu akceptacji przez konsumentów”.

Blokowanie reklamy w Google Chrome

Google zapewnia większą motywację dla marek przestać inwestować w reklamy takiego typu, chociażby dlatego, że ma prawie 50% udziału na rynku w Stanach (i prawie 30% rynku w Polsce). Także Google ogłosiła zbliżające się usunięcie 30-sekundowych pre-rollów (reklam, niemożliwych do pominięcia) na YouTube. Osobiście znam kilku marketerów, które będą płakali z tego powodu.

Ostatecznie, zapełnienie optymalnych wrażeń użytkowników nawet poza stronami internetowymi jest w interesach Google. I wdrażając Ad Blocker w przeglądarkę, Google zapewnia, że kontroluje ten rynek i wstrzymuje użytkowników od instalacji narzędzi blokujących reklamę od innych firm.

Spodobał Ci się wpis?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Czytaj więcej

Close Menu