Co musi wiedzieć przedsiębiorca o landing page

Landing page – strona docelowa, głównym celem, której jest konwersja odwiedzających w klientów. To tak zwana „strona ląndowania”, na której jest tylko dwie opcji – dokonać akcję docelową lub opuścić witrynę.

Pierwsza rzecz, którą musi zrozumieć potencjalny klient, gdy trafia na taką stronę, nawet jeżeli 30 lat leżał w komie – co on tu robi i co najważniejsze, dlaczego musi zostać.

Udowodniono, że w pierwszej kolejności wzrok człowieka pada na lewy górny róg strony — używamy go dla odpowiedzi na pytania użytkownika.

Więc pomyśl nad tytułem i podtytułem.

Utwórz taką unikalną propozycję, w której od razu widać korzyść. Upewnij się, że dodajesz słowo kluczowe, które wykorzystujesz dla reklamy strony.

Poziom zaawansowany: Dostosuj nagłówek do zapytania z przeglądarki za pomocą kontentu dynamicznego.

Oprócz tytułu i podtytułu na pierwszym ekranie strony musi się znajdować formularz dla wprowadzenia danych użytkownika dla dokonania akcji docelowej – zostawienia wniosku, zamówienia itp.

Formularz musi być:

  • Widoczny
  • Czytelny
  • Zawierać nie więcej niż 3 pola do uzupełnienia (imię, telefon, adres e-mail). Każde dodatkowe pole zmniejsza konwersję
  • Zawierać przycisk z wyzwaniem do działania („zostaw wniosek”, „kup”, „zarejestruj się”).

Nie zapominaj o dane kontaktowe. Zostaw w prawym górnym rogu numer kontaktowy lub przycisk z zamówieniem kontaktu.

Jak mówiłem, główny cel strony docelowej – konwersja, którą musi dokonać użytkownik. Dlatego on musi bezproblemowo przeczytać niezbędną dla siebie informację i zostawić wniosek. Im więcej niepotrzebnych treści i dodatkowego wyboru, tym mniej prawdopodobnie użytkownik dokona akcję docelową.

Landing page nie jest:

  • Szansą szczegółowo opisać wszystko, co trzeba wiedzieć na temat Twojej oferty. Użytkownik powinien dostać to, co szuka natychmiast.
  • Kolejną okazją narzucić produkt. Strona lądowania jest tym, co często sprawia pierwsze wrażenie (w niektórych przypadkach ostatnie).
  • Strona, wykonana raz i na zawsze. Strona docelowa musi się zmieniać i ewoluować, o ile wymaga tego rynek. Praca nad dobrą stroną docelową musi być nieustanna. Ciągle musisz ją badać, testować i dostosowywać zgodnie z analityką, celami i grupami odbiorców.

Jedna strona lądowania – jedno słowo kluczowe

Dlaczego tak?

Dlatego, że użytkowniki internetu „skanują”, a nie czytają. Oni po prostu nie mają czasu, aby przeczytać wszystko, co tak długo pisałeś. Pragnienie każdego odbiorcy – spojrzeć raz na stronę i natychmiast ocenić, czy strona spełnia oczekiwania.

A jakie oczekiwania?

„Kursy angielskiego”, a nie „kursy języków obcych”

„Gra na gitarze”, a nie „gra na instrumentach muzycznym”

Jeszcze kilka ważnych elementów landing page:

  1. Promocja
    Dodatkowa unikalna oferta. Nie musi to być rabat, możesz oferować dodatkowe bezpłatne kursy, warsztaty, konsultacje – wszystko, co ma wartość dla użytkownika.
  2. Licznik
    Liczniki jeszcze działają, jeżeli poprawnie je wykorzystasz. Licznik musi pokazać, że Twoja dodatkowa oferta jest ograniczona w czasie i zachęca odwiedzających do zwiększenia współczynnika konwersji.
  3. Sekcja zaufania społecznego – krótkie fakty o firmie, certyfikaty, grafiki – wszystko, co dodaje wartość do Twojej oferty.
  4. Gwarancje
    Zwrot pieniędzy, gwarancja wyniku – wszystko, co zamyka znaczący sprzeciw.
  5. Opinie
    Fałszywe opinie zawsze widać. Dlatego lepiej nie dodawać je w ogóle, jeżeli nie masz.

Rynek się rozwija, więc strony lądowania wkrótce będą jednym z niezbędnych narzędzi marketingu internetowego. Mam dla Ciebie pytanie – czy chcesz wejść w ten rynek, teraz gdy Twoje konkurenci jeszcze nie wiedzą o stronach lądowania i wykorzystać ich potencjał na 100%?

Spodobał Ci się artykuł?

Udostępnij go!
To pomaga nam rozwijać się i dawać Ci jeszcze więcej wartości!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Czytaj więcej

Marketing

3 trendy digital marketingu 2019 roku

Nie jest tajemnicą, że marketing internetowy rozwija się w szalonym tempie. Technologie, o których rok temu wiedzieli tylko nieliczni, już dzisiaj są dostępni każdemu z nas, a firmy, tworzące innowacyjne narzędzia i produkty pojawiają się każdego dnia.

Bez względu na to, że do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, uważam, że teraz jest ten czas, aby zacząć planować strategię marketingową dla swojego biznesu na kolejny.
W tym celu opisałem dziś 3 główne, moim zdaniem, trendy marketingu, które będą mieli ogromny wpływ na branżę w 2019 roku.

CZYTAJ WIĘCEJ »